27.7.07

Gra de Fajol

Feia dies que m’estava preparant per pujar aquesta muntanya. És veritat que no n’hi ha per tant, però si que és difícil per algú que no va a caminar habitualment.

A les 8h del matí vam agafar el cotxe i de camí cap a Vallter 2000. El vam deixar en una de les corbes properes al refugi. No sabeu el que em va arribar a costar aquest tros, i només era el principi.

Mentre vas pujant el riu et queda a mà esquerra i tant el soroll de l’aigua com el paisatge que l’envolta és fantàstic. Al arribar al Refugi d'Ull de Ter, jo vaig aprofitar per seure al costat de la font i esperar que la respiració tornés a un estat més tranquil. Li vaig suplicar unes quantes vegades que m’abandonés allà mateix, que ja l’esperava que baixés. Però no el vaig convèncer i em vaig tornar a carregar la motxilla a l’esquena.

Des del refugi estant, es veia el nostre objectiu a l’esquerre, però encara quedava creuar un tros de prat on hi havia unes vaques pasturant tranquil.lament. Després una pujada bastant dura fins arribar al Coll de la Marrana.
A la seva esquerre es veia el Gra de Fajol i a la dreta Bastiments (que millor per un altre dia). Al arribar al Coll de la Marrana sort en vam tenir d’unes pedres acumulades, que van servir per resguardar-nos una estona del fort vent que bufava allà dalt. Vam seure per beure i aprofitar fer alguna foto. Des d’allà asseguda ja veia el cim del Gra de Fajol.

El camí es veia força bé, bàsicament anar pujant les roques, el més complicat va ser, fer-ho amb aquell vent que em feia anar de tort. Tot i les meves queixes vaig arribar al cim, la boira s’acostava i ens va fer marxar d’allà dalt més ràpid del que hagués volgut.

A la baixada en vaig tenir sort que ell portava pals i me’n va deixar un, si no segur que algun cop amb les relliscades, hagués acabat a terra, ara el que patien eren les cames. I de nou cap al refugi i al cotxe.

Va estar molt bé....si, vaig patir bastant, però va valer la pena, pel paisatge, pel dia, pel meu “guia” que va tenir una paciència de sant.

Resumint:
  • Vallter 2000---2100m
  • Refugi d’Ull de Ter---2235m
  • Coll de la Marrana---2530m
  • Gra de Fajol---2712m

mossèn ha dit...

ets la superwoman !!!! ... bonica excursió !!! i boniques fotos !!! ... salut

Jo Mateixa ha dit...

Això del Coll de la Marrana m'ha arrivat a l'ànima, jejejejeje.

Nena, quina excusioneta he, debies acabar baldad, be, suposo que si ja hi estàs acosyumada doncs no, però deu ni do!!!!

Un petonas ben gran!!!!!

Unknown ha dit...

qina enveeejaaaaaaaaaaaaaaaaa

Oriol ha dit...

quina casualitat, jo vaig pujar als Bastiments fa quinze dies i al Coll de la Marrana fotia una ventulera que tres dels que anavem (els tres anaven amb màniga curta) van girar cua. Vem sortir de Vallter a 7ºC, fotia rasca.
Des dels Bastiments, el Gra de Fajol es veu impressionant.

Per cert, molt maques les fotos, m'ha les estic remirant

Joana ha dit...

Casi un 3.000 Euria!!! Això està molt bé.L'any passat vaig pujar al Taga. Aquest any ...ja t'ho explicaré!

euria ha dit...

mossèn--> res de superwoman... hauries d'haver vist com bufava :)

jo mateixa--> si el nom és prou curiós, no hi estic d'acostumada, el primer lloc q pujava i vaig quedar destrossada :D

tondo--> a mi em fan enveja els que poden anar-hi tot sovint i sense patir tant.

oriol--> benvingut oriol!!! A vera si era aquell mateix cap de setmana.... ara q recordaries algú q para cada pocs minuts per agafar aire. Sips, un vent, costava caminar i tot, nosaltres anàvem abrigats! Doncs no vaig fer gaires fotos xq no podia respirar, caminar i fer-les alhora :))))

joana--> ja ens explicaràs quan vagis al pròxim. Jo crec q gaire més amunt ja no podria. :D

MCA ha dit...

tablet androidairport hotels edinburgh

kaukenh ha dit...

you are invited to follow my blog
Florida Drug Rehab Center

replica rolex

Dr Purva Pius ha dit...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.